Ekonomi

Güney Kore lüks tüketime en çok para harcayan ülkelerden biri oldu

Yatırım bankası Morgan Stanley, Güney Kore’nin kişisel lüks mallara yaptığı toplam harcamanın 2022’de yüzde 24 artarak 16,8 milyar dolara veya kişi başına yaklaşık 325 dolara ulaşacağını tahmin ediyor.

Morgan Stanley varsayımlarına göre bu, Çin ve Amerikan vatandaşlarının kişi başına sırasıyla 55$ ve 280$ harcamasından çok daha fazla. Lüks markalar da Güney Kore’de güçlü satışların altını çizdi.

Moncler, Güney Kore’deki gelirinin ikinci çeyrekte pandemi öncesine göre “iki kattan fazla arttığını” söyledi. Cartier sahibi Richemont Group, Kore’nin 2022’de satışların hem bir yıl hem de iki yıl öncesine göre çift haneli büyüdüğü bölgelerden biri olduğunu söyledi.

Prada, Çin kısıtlamalarının 2022 perakende performansında yüzde 7’lik bir düşüşe katkıda bulunduğunu söylerken, moda devi düşüşün “Kore ve Güney Doğu Asya’daki güçlü performansla hafiflediğini” söyledi.

Morgan Stanley analistleri, Güney Koreli alıcılar arasında lüks mallara olan talebin hem satın alma gücündeki artıştan hem de sosyal bir konum alma arzusundan kaynaklandığını açıkladı.

Analistler raporda “Görünüm ve finansal başarı, Güney Kore’deki tüketicilerde diğer birçok ülkeden daha fazla yankı uyandırabilir” diye yazdı. Bir McKinsey araştırması, Korelilerin yalnızca yüzde 22’sinin, Japonların yüzde 45’inin ve yanıt veren Çinlilerin yüzde 38’inin lüks malları göstermenin nahoş olduğunu düşündüğünü ortaya koydu.

Hanehalkı servetindeki artış da lüks mallara olan talebi destekledi. Kore Bankası verileri, ülkenin hanehalkı net değerinin 2021’de yüzde 11 arttığını gösteriyor. Kore’deki hanehalkı servetinin yaklaşık yüzde 76’sı, fiyatları 2020’den bu yana önemli ölçüde artan gayrimenkulde.

madenajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu